مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21439 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

خانواده شوهرم با من ناسازگارند و شوهرم نيز تحت تاثير آنها قرار گرفته راه چاره چيست؟
ازدواج شما داراي يك سري خصوصياتي است كه شرايط پديد آمده تابعي از آن خصوصيات است. اولين ويژگي در ازدواج شما آن بوده كه پدر و مادر شما توافقي با موضوع نداشته اند. اين خود به طور طبيعي موجب گرديده كه روابط دو خانواده گرم نشود. البته ما نمي دانيم كه آيا خانواده شوهر نيز چنين بوده اند يا نه؟ در عين حال شما را ملامت نمي كنيم؛ زيرا شما خود تصميم گرفته ايد و لابد در زمان تصميم گيري همه شرايط را سنجيده و سپس دانسته اقدام كرده ايد. اكنون نيز آمادگي پذيرش مسؤوليت آن و نيز گرفتن تصميم هاي لازم را داريد. خواهر عزيز! با توجه به شرايطي كه در خانواده شما وجود داشته و دارد، انتظار اين كه دو خانواده آن گونه كه شما مايليد با يكديگر گرم باشند، انتظاري بي مورد است. شما بايد با صبر و حوصله و تدبيرهاي لازم و صحيح، براي آينده برنامه ريزي كنيد تا هر دو خانواده به وضعيت مورد نظر شما برسند. از نقطه نظر ديگر، گرچه روابط گرم دو خانواده، عامل تقويت روابط شما و شوهرتان محسوب مي شود؛ ولي در حال حاضر بدون آن نيز مي توانيد زندگي كنيد. در مورد روابط شما با شوهرتان به نظر مي رسد مقداري گرفتار ذهنيات خود پيش فرض ذهني باشيد. لذا اين گونه تصور مي كنيد كه خانواده شوهر در صدد لطمه زدن به شما هستند. طبيعي است كه با اين تصور و پيش فرض ذهني هرگاه با شوهرتان برخورد مي كنيد، به عنوان يك متهم و كسي كه به اندازه كافي بر عليه شما پر شده است با او رو به رو مي شويد. نتيجه اين برخورد آن مي شود كه اكنون اتفاق افتاده و حتي تفكر جدايي نيز پيش آمده است. خواهر گرامي! اگر مي خواهيد آسوده باشيد، اين ذهنيت ها را از خود دور كنيد و بينش خود را درباره زندگي عوض نماييد، حتي اگر مواردي نيز به نظر شما وجود دارد كه ديگران عليه شما و خانواده شما حرف مي زنند. اگر شما ستون زندگي و روابط خوب با همسرتان را حفظ كنيد، مطمئن باشيد كه هيچ چيز نمي تواند آن را متزلزل سازد. براي آزمايش هم كه شده، مدت شش ماه اين فكر را بر خود غالب كنيد كه نه خانواده شوهر عليه شما حرفي مي زنند و نه شوهرتان بدون عذر از شما خبري نمي گيرد و واقعاً به مقتضاي آن عمل كنيد. در اين صورت خواهيد ديد كه محيط نيز به رنگ تفكر شما درخواهد آمد. به گفته برخي از دانشمندان، تفكر و بينش خود را عوض كن، دنيا عوض خواهد شد. به اين نكته نيز توجه داشته باشيد كه ما دادگاه نيستيم كه خواسته باشيم يكي را محكوم كنيم و ديگري را تبرئه. ممكن است واقعاً عيب و ايرادي در كار شوهر باشد، ولي در حال حاضر مخاطب ما شما هستيد. بنابراين : 1- تفكر خلاف و جدايي را به طور كلي از ذهن خود بيرون كنيد و حرف آن را نيز به ميان نياوريد. 2- زندگي خود را خودتان بسازيد و منتظر آن نباشيد كه ديگران زندگي شما را بسازند. 3- با شوهرتان با مهرباني و ادب و احترام برخورد كنيد. پس از عمل به برنامه هاي فوق ما را از نتيجه مطرح سازيد. كتابهاي زير نيز براي مطالعه توصيه مي شود : 1- آئين همسرداري، ابراهيم اميني 2- قدرت تفكر، ريچارد مورفي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.